Overslaan en naar de inhoud gaan
De gemeentelijke administratieve diensten en het OCMW blijven nog zeker tot en met 30 april 2021 op afspraak werken.
Een afspraak maken kan via het nummer 056 68 81 14. Bij de dienst burgerzaken kan je online een afspraak maken.
Meer info over de maatregelen rond corona Ik heb hulp nodig/ik wil hulp bieden

Diensthoofd
Stefanie Dhaenens, diensthoofd burgerzaken en welzijn   

Medewerkers
Katrien Decordier, administratief medewerker

Bij de dienst burgerzaken kan je terecht voor

  • het aanvragen van een verblijfsverandering, hetzij binnen de gemeente, hetzij komend van een andere gemeente
  • het bekomen van een elektronische identiteitskaart of kids-id
  • het aanvragen van een rijbewijs
  • het aanvragen van een biometrisch paspoort (reispas)
  • de aangifte van een overlijden of een geboorte op het grondgebied van Wortegem-Petegem
  • een burgerlijk huwelijk
  • het aanvragen van een uittreksel uit het centraal strafregister
  • het wettigen van handtekeningen
  • het voor eensluidend verklaren van documenten
  • het bekomen van uittreksels en getuigschriften uit het bevolkingsregister en de registers van de burgerlijke stand
  • het aanvragen van een rustpensioen (werknemer en zelfstandige), een overlevingspensioen en een inkomensgarantie voor ouderen
  • het aanvragen van een tegemoetkoming voor personen met een handicap/ hulp aan bejaarden
  • vreemdelingenzaken
  • de aankoop van P.M.D.-zakken en luierafvalzakken
  • het bekomen van attesten voor drankslijterijen
  • het bekomen van slachtbewijzen
  • verkiezingszaken
  • begraafplaatsen
  • officiële ontvangsten

Contact
T 056 68 81 14
F 056 68 04 97
bevolking@wortegem-petegem.be

Klik hier voor uitgebreide informatie.