Overslaan en naar de inhoud gaan
De gemeentelijke administratieve diensten en het OCMW blijven enkel op afspraak werken.
Een afspraak maken kan via het nummer 056 68 81 14. Bij de dienst burgerzaken kan je online een afspraak maken.

I-Active app opnieuw installeren

Na de migratie van I-Active op woensdag 22 november 2023, moet je de i-Active app opnieuw installeren indien je die wil blijven gebruiken. Hieronder leggen we voor smartphone en laptop uit hoe je dat precies moet doen.

Smartphone

  • Verwijder de i-Active app op je smartphone door op het icoontje te blijven klikken en dan op ‘Deïnstalleren’ of ‘Verwijder app’.
  • Surf naar wortegem-petegem.i-active.be en log in.
  • Kies in de menubalk voor ‘Install i-Active app’.
  • Als je nu naar je startscherm gaat, zal je zien dat de app toegevoegd werd.

Laptop/computer

  • Klik op de snelkoppeling voor de i-Active app op de taakbalk onderaan je scherm of op de snelkoppeling op je bureaublad om de app te openen.
  • Klik rechts bovenaan op de drie puntjes en kies voor ‘i-Active verwijderen’.

I-Active verwijderen

  • Je krijgt dan een pop-upscherm met de vraag of je i-Active wil verwijderen. Klik op ‘Verwijderen’. De snelkoppelingen op je taakbalk en bureaublad verdwijnen.

I-Active verwijderen

  • Surf naar wortegem-petegem.i-active.be en log in.
  • Kies in de menubalk voor ‘Install i-Active app’. Er wordt een pop-up getoond met de vraag ‘App installeren?’. Klik op ‘Installeren’.
  • De app wordt geopend en er wordt een snelkoppeling toegevoegd aan de taakbalk onderaan je scherm en op je bureaublad.