Overslaan en naar de inhoud gaan
De gemeentelijke administratieve diensten en het OCMW blijven enkel op afspraak werken.
Een afspraak maken kan via het nummer 056 68 81 14. Bij de dienst burgerzaken kan je online een afspraak maken.
Hoppin

Hoe zit dat nu? Met het nieuwe net

Vanaf 6 januari 2024 wordt het openbaar vervoer nog duurzamer, betrouwbaarder en flexibeler. Logisch, want De Lijn gaat samen met Wortegem-Petegem voor Hoppin, de nieuwe mobiliteitsvisie van de Vlaamse overheid.

Op drukke routes zet De Lijn in op snellere, meer betrouwbare en frequentere bussen en trams. Op plaatsen waar er minder vraag is naar openbaar vervoer, maak je mogelijk gebruik van De Lijn Flex.

Zo ziet het nieuwe net er uit in Wortegem-Petegem vanaf 6 januari 2024

Lijn 58 Oudenaarde – Wortegem-Petegem – Waregem

Ook in het weekend (zaterdag én zondag) kan je rekenen op lijn 58. Deze rijdt dan ook om het uur, net zoals op weekdagen. 

Lijn 83 Oudenaarde - Kruishoutem - Deinze

Lijn 83, die langs Ooike passeert, zal ook op zondag elk uur rijden. 

Check ook delijn.be/nieuwenet

Je reis uitstippelen? 

Dat doe je makkelijk met de website of app van De Lijn. Op tal van manieren helpen ze je daar op weg: met de halte- en lijnpagina’s, de features ‘Voertuig op kaart’ en ‘Volg je rit’, maar vergeet ook de routeplanner niet. Die laatste begeleidt je bij geplande omleidingen.  

Wat is De Lijn Flex?

De flexbussen van De Lijn Flex vervangen op heel wat plekken in Vlaanderen de gekende belbusjes. Zo ook in Wortegem-Petegem. De flexbus biedt mogelijk een oplossing wanneer je jouw reistraject niet of slechts gedeeltelijk kan afleggen met het vast openbaar vervoer. 

Ontdek nu al of je (een deel van) je traject kan afleggen met de flexbus. Raadpleeg de Hoppinreisplanner via de Hoppinapp, -website of -centrale en boek eventueel jouw eerste rit. 

Hoe reserveer je de flexbus? 

  • Download de Hoppinapp
    Deze is 24 uur op 24 beschikbaar.  
    Download de app voor iPhone of voor Android
  • Surf naar de Hoppinwebsite en vind online je weg
  • Bel naar de Hoppincentrale:
    Bereikbaar op 0800 12 2 12
    • van maandag tot vrijdag van 6u00 tot 19u00
    • tijdens het weekend en op feestdagen van 7u30 tot 15u00

Op tijd reserveren is belangrijk! Vraag je rit in vanaf 30 dagen tot 30 minuten op voorhand. 

  • Maak op tijd je account aan.
  • Kies je halte en tijdstip.
    Je legt je traject hoogstwaarschijnlijk af met het vast openbaar vervoer. Lukt dat toch niet? Of slechts voor een deel? Dan wordt een flexrit voorgesteld. Bevestig dit voorstel en rond je reservatie af. Je krijgt dan een tijdsvenster van 30 minuten rond je gevraagde ophaal- of afzettijdstip te zien. En moet je ergens écht stipt aankomen? Kies dan ‘arriveer voor’, zo wordt de ophaaltijd nog exacter gepland. En ben jij zeker op tijd op je bestemming.   
  • De avond voor vertrek krijg je een herinnering.  
    De exacte ophaaltijd wordt een uur op voorhand bevestigd via sms, telefoon of app. 

Wat mag dat kosten? 

Op de flexbus gelden de vervoerbewijzen en tarieven van De Lijn.  

Reis makkelijk en  

  • registreer je abonnement via de Hoppinapp, -website of via de -centrale wanneer je je eerste rit reserveert. 
  • koop digitale tickets via de De Lijn- of Hoppinapp.  

Gebruik je een ander vervoerbewijs? Of wil je meer opties kennen? Kom er hier alles over te weten